دلیل نمددار شدن مضراب سنتور

به نقل از اطرایی مضراب‌های نمددار از اواخر حیات حبیب رایج شدند و اضافه کردن پارچه یا نمد بر سر مضراب‌ها در آموزش سنتور از اولین سال‌های تأسیس هنرستان موسیقی ملی (از حدود سال 1328 به بعد) باب شد. چنانچه مضراب حسین صبا، اولین معلم سنتور هنرستان موسیقی ملی، در تصویر به یادگار مانده از او نمددار است. دورینگ می‌نویسد: عقیده پوشاندن باریکه مضراب از نمد پس از ورود پیانو به ایران باب شد و از دنگ (چکش) پیانو که با نمد آستر می‌شود گرفته شد. هدف از این کار آنقدرها به خاطر چاره کردن سختی صدای سنتور نبود که به خاطر تقلید صدای پیانو بود.