شرایط سنجش کیفیت ساز

توضیحاتی در مورد سازهای عرضه شده در فروشگاه سازگاه در زیر ارایه می‌شود:

– در سازگاه هم ساز تازه ساخته شده و هم ساز دست دوم عرضه می‌شود که در قسمت توضیحات هر یک مندرج است.

– سازهای عرضه شده در فروشگاه سازگاه از لحاظ کیفیت و صدادهی به طور عام به سه رده تقسیم شده‌اند تا تصمیم‌گیری برای خرید با سهولت و اطمینان بیشتری صورت گیرد:

  • اول رده مشقی: سازهایی که نوازندگان مبتدی از آن استفاده می‌کنند و کیفیت ساخت و صدادهی آنها معمولی است. اگر گوش شما میان صدای چندین سنتور با قیمت‌های مختلف تشخیص نمی‌دهد که کدام بهتر است، ساز رده مشقی سازگاه برای شما مناسب است.
  • دوم رده نیمه حرفه‌ای: سازهایی که نوازندگان با تجربه اندک سنتورنوازی (بین یک تا پنج سال) از آن استفاده می‌کنند. معمولا سازهای دو مهر یا سازهای متوسط سازندگان سنتور از این دسته هستند.
  • سوم رده حرفه‌ای: سازهایی که نوازندگان حرفه‌ای مایل به نوازندگی با آن هستند. این دسته سوم از لحاظ قیمت، صدادهی و کیفیت ساخت بسیار متنوع است و هر شخص باید در مورد آن تصمیم بگیرد، چون سلیقه، سبک و زیبایی‌شناسی در آن بیشترین اهمیت را دارد.

– سازهای تازه ساخته شده در ابتدای ساخت نیاز به انجام چندین نوبت کوک دقیق و اندازه‌گیری حرکت صفحه رو داشته و سپس ساز آماده فروش خواهد بود. از این جهت سازهای عرضه شده در فروشگاه سازگاه حداقل دو هفته در استودیوی سازگاه برای انجام این امور تحت کنترل کیفی و کمی قرار می‌گیرند و سپس به بازار عرضه می‌شوند. به علاوه نمونه صدای هر ساز نیز در ویدیویی که مختص نقد و بررسی آن ساز ساخته شده و در قسمت توضیحات محصول، قابل شنیدن است.

– سازهای ارایه شده در فروشگاه سازگاه از دو جنبه دارای تأییدیه است:

  • یک، سازها از لحاظ کیفیت ساخت، وضعیت صفحه رو و زیر، جنس و قدمت چوب بکار رفته و سایر مسایل مرتبط با ساخت سنتور نزد سازندگان با تجربه (و بی‌طرف) کنترل شده و رده و بازه قیمتی آن مشخص می‌شود.
  • دو، سازها از لحاظ نوازندگی، هارمونی و صدادهی (سونوریته)، روانی گوشی‌ها در هنگام کوک و به طور کلی خوش نوا بودن و مسایل مربوط به نوازندگی نیز توسط نوازندگان حرفه‌ای و باتجربه (و بی‌طرف) آزمون می‌شوند.